INFORMACE

    CitySTROMer je koncernová platforma pro elektrický pohonný
systém VW. CitySTROMer je výsledkem dlouhodobého vývoje ve
Volkswagen AG a ve své době byl špičkou mezi elektromobily. S výjimkou
soustavy elektrického pohonu je platforma srovnatelná s každým jiným
modelem Golf se spalovacím motorem. Většina servisních postupů je
stejná jako u ostatních modelů Golf. Proto mohou být vykonávány i na
verzi CitySTROMer. Obsluha tohoto vozidla se v podstatě neliší od
řízením modelu Golf se zážehovým motorem.

- Průhledové schéma vozidla -

                Průhledové schéma elektrického systému vozidla.


    Speciální výbava a změny oproti verzím se zážehovými motory

Vlastní diagnostika:
Elektrická pohonná jednotka disponuje vlastní speciální diagnostikou kterou
lze vypisovat přes standardní rozhraní diagnostickým přístrojem V.A.G 1551

Pohonná jednotka:
Tažný moment přechází z třífázového elektromotoru přes standardní spojku
shodnou jako Golf - Jetta 1984>> a 5ti stupňovou převodovku téměř shodnou
jako Polo 1995>>

Chlazení:
Elektromotor a regulátor jsou chlazeny standardní chladící směsí koncernu VW.
Chladící systém se skládá z oběhového čerpadla, chladiče a vyrovnávací nádržky.
Vyrovnávací nádržka je společná i pro okruh vodního naftového topení.

Řízení:
Systém posilovače řízení je hydraulicky poháněný elektrickým servočerpadlem
téměř shodným jako u Golf Ecomatic.

Brzdy:
Brzdový systém obsahuje speciální podtlakový posilovač. Podtlak je vytvářen
elektrickou vývěvou s podtlakovým zásobníkem umístěným v levém podběhu
předního kola. Shodné jako Golf Ecomatic. Systém předních brzd odpovídá
Golfům 1992>> s nízkým obsahem zážehového motoru. Zadní bubnové brzdy jsou
shodné jako Golf Variant přičemž je k nim instalována regulace tlaku
v závislosti na zatížení vozidla.

Podvozek:
Podvozek je upraven na vyšší celkovou hmotnost. Přední náprava je z části
složena ze základních a z částí nadstandardních dílů Golf 1992>>
(motory VR6). Vinuté pružiny jsou shodné jako Corrado 1989>>
Zadní náprava odpovídá zesílenému provedení pro Golf 1992>> s bubnovými
brzdami a speciálními pružinami. (zesílené pero s upraveným tlumičem).

Topení:
Vytápění vozidla je zajišťováno dieselelektrickým topením (Eberspächer),
které ohřívá kapalinu v okruhu výměníku vodního topení.
Palivová nádrž naftového topení je umístěna na pravé straně v podběhu
zadního kola. Nádrž je plněna standardním nalévacím hrdlem na pravém
zadním boku. Palivo je čerpáno samostatným čerpadlem ovládaným z řídicí
jednotky topení. Obsluha vytápění je shodná jako v Golfech se vznětovými
motory. Obslužný panel obsahuje navíc pouze kontakt pro spínání topení.
Ten je umístěný přímo v otočném ovladači teploty vzduchu.

Bezpečnostní pásy:
Pro přední sedadla jsou instalovány standardní samonavíjecí pásy s
předpínačem shodné jako pro Golf vybavený airbagy.
(prvni verze CitySTROMer nebyly vybavovány airbagy)
Pro zadní sedadla byly instalovány pouze dva samonavíjecí pásy
bez středového břišního pásu - shodné jako Golf Cabrio.

Karoserie:
Karoserie CitySTROMeru je zesílena a přizpůsobena požadavkům elektrické
pohonné jednotky. Přední nárazník je vybaven kabelovou schránkou,
která je umístěna pod výklopným víkem určeným pro montáž registrační
znacky. Ve schránce je uložen nabíjecí kabel s bezpečnostní zásuvkou.
Z důvodu umístění zadní sady baterií je nepatrně zvýšena podlaha
v kufru a chybí prolis pro uložení rezervního kola.
(CitySTROMer neni vybaven rezervním kolem, ale příruční sadou pro opravu
defektů) Zadní bateriový box je montován do výřezu zespodu Vozidla.

Elektrická soustava:
CitySTROMer pracuje se třemi úrovněmi napětí, 12V a 96V stejnosměrným a
230/220V střídavým. CitySTROMer je stejně jako všechna vozidla se
zážehovými motory vybaven 12V palubní sítí. 12V palubní baterie je
dobíjena během jízdy přes DC/DC měnič z trakční sítě 96V a také
udržovacím proudem během nabíjení vozidla ze sítě 230/220V.
Z této 12V palubní sítě jsou kromě standardních spotřebičů napájeny
také servočerpadlo, podtlaková vývěva a dieselelektrické topení.
Přístrojový panel a pojistkový panel jsou proti verzím se zážehovými
motory upraveny a jsou tedy odlišné.
96V síť je speciálně navržena pro elektrický pohon a je proti karoserii
oboupólově izolována. Elektromotor je napájen frekvenčně modulovaným
proudem přes frekvenční regulátor z 96V sítě baterií. Toto 96V stejnosměrné
napětí z trakčních baterií je v regulá toru frekvenčně upravováno tak,
aby elektromotor pracoval plynule od 0 do MAX otáček podle polohy
akceleračního pedálu.
230/220V síť instalovaná v CitySTROMeru je určena především k přísunu
energie k palubnímu nabíječi a je proti karoserii a všem kovovým dílům
izolována.
Z této 230/220V sítě je také napájena klimatizační jednotka baterií s
ventilátorem a topnými tělesy, která je v činnosti pouze po dobu nabíjení.









-ZPET-

Đ DVOHAPER & elmobilcompany 2009. All rights reserved